سلام هوماني هاي عزيز در اين مقاله به تعريف خلاقيت و نوآوري خلاقيت  ميپردازيم.


خلاقيت و نوآوري خلاقيت، عمل تبديل ايده هاي جديد و تخيلي به واقعيت است. خلاقيت با توانايي درک جهان به روش هاي جديد ، پيدا کردن الگوهاي پنهان ، برقراري ارتباط بين پديده هاي به ظاهر نامربوط و ايجاد راه حل ها مشخص مي شود. خلاقيت شامل دو فرآيند است: تفکر ، سپس توليد.


اگر ايده داريد اما به آنها عمل نکنيد ، خيالي هستيد اما خلاق نيستيد. "خلاقيت يک نيروي ترکيبي است: اين توانايي ما است که بتوانيم در منابع" دروني "منابع - دانش ، بينش ، اطلاعات ، الهام بخش و همه بخش هايي که ذهن ما را اشغال مي کند - غرق شويم - که ما طي سالها فقط با حضور و زنده بودن انباشته ايم. و به جهانيان بيدار شويد و آنها را به روشهاي جديد و فوق العاده اي ترکيب کنيد. " - ماريا پوپووا ، Brainpickings خلاقيت فرايند ايجاد چيزهاي جديد است.


خلاقيت نياز به اشتياق و تعهد دارد. اين امر آنچه را که قبلاً پنهان بوده و به زندگي جديد اشاره مي کند ، آگاهي مي بخشد. تجربه يکي از آگاهي هاي افزايش يافته است: وجد. " - Rollo May ، شجاعت به وجود آوردآيا اين امر در تجارت ممکن است؟ من معتقدم که چنين است ، اما شما بايد براي رسيدن به خط پايان ، خطرات لازم را ايجاد کرده و از طريق ناراحتي پيشرفت کنيد. "يک محصول خلاق است وقتي که (الف) رمان و (ب) مناسب باشد. يک محصول جديد با اصل قابل پيش بيني نيست. هرچه اين مفهوم بزرگتر باشد ، و محصول بيشتر باعث تحريک کار و ايده هاي بيشتر شود ، خلاقيت محصول بيشتر مي شود.


" - استرنبرگ و لوبارت ، شکستن جمعيتنوآوري چيست؟ نوآوري اجراي محصول ، خدمات يا فرايندي جديد يا بطور قابل توجهي بهبود يافته است که براي تجارت ، دولت يا جامعه ارزش ايجاد مي کند. بعضي افراد مي گويند خلاقيت هيچ ارتباطي با نوآوري ندارد- نوآوري يک رشته است و دلالت بر اينکه خلاقيت نيست. خوب ، من مخالفم خلاقيت نيز يک رشته و يک بخش اساسي از معادله نوآوري است. بدون خلاقيت هيچ نوآوري وجود ندارد. معيار کليدي در خلاقيت و نوآوري ، ايجاد ارزش است.


خلاقيت و توسعه اقتصادي: ما در عصر خلاقيت زندگي مي کنيم. دانيل پينک در کتاب خود ، ذهن کاملاً جديد: چرا افراد راست فکر آينده را حاکم خواهند کرد (2006) توسعه اقتصادي را اينگونه تعريف مي کند:


1. سن کشاورزي (کشاورزان)


2. عصر صنعتي (کارگران کارخانه)


3. عصر اطلاعات (دانشمندان)


4. عصر مفهومي (سازندگان و همدلان)


پينک استدلال مي کند که تفکر تحليلي مانند خطي چپ مغز ، همدلي ، اختراع ، و درک به عنوان مهارت هاي مورد نياز کسب و کار جايگزين مي شود. به عبارت ديگر ، خلاقيت با افزودن ارزش به خدمات يا محصول خود و تمايز تجارت خود از رقابت ، به شما مزيت رقابتي مي بخشد.همانطور که سام پالميزانو وقتي مديرعامل IBM (2004) گفت ، "يا شما بدعت مي کنيد يا در جهنم کالايي هستيد. اگر کاري را انجام دهيد که هر کس ديگري انجام مي دهد ، مشاغل کم حاشيه اي داريد.


اينجا جايي نيست که ما مي خواهيم باشيم. " (1) در سال 2012 IBM دوباره خود را براي تبديل شدن به يک شرکت طراحي ، سرمايه گذاري 100 ميليون دلار براي استخدام طراحان و آموزش 100000 کارمند براي تبديل شدن به متفکران طراحي ، آغاز کرد. (2) IBM به گسترش طرز تفکر در سازمان در طي سه سال کمک کرد تا يک چهارم از کل نمونه کارها را در بر بگيرد و .6 ميليون دلار سود افزايش يابد.


خلاقيت مهمترين عامل موفقيت در آينده است مطالعه جهاني مديرعامل IBM در سال 2010 (4) اظهار داشت: تأثيرات افزايش پيچيدگي ، مدير عاملان و تيمهايشان را به سمت هدايت خلاقيت جسورانه ، با مشتريان به روشهاي تخيلي متصل مي کند و عمليات خود را براي سرعت و انعطاف پذيري طراحي مي کند تا سازمان هاي خود را براي موفقيت قرن بيست و يکم قرار دهد.


خلاقيت شکاف يک مطالعه Adobe در مورد خلاقيت در سال 2012 نشان مي دهد 8 از 10 نفر احساس مي کنند که باز کردن قفل خلاقيت براي رشد اقتصادي بسيار مهم است و تقريباً دو سوم از پاسخ دهندگان احساس مي کنند که خلاقيت براي جامعه ارزشمند است ، اما اقليت قابل توجه - فقط 1 از 4 نفر - معتقدند که زندگي مي کنند. 


هوماني هاي عزيز اميدوارم مطالب ما مفيد بوده باشد.


مفاله ي نکاتي مهم براي افرايش خلاقيت را در هومان بخوانيد.


متبع


hoomaan.org

روشهاي مفيدي براي تقويت سيستم ايمني بدن

12عادت کارمندان موفق

تعريف خلاقيت و نوآوري

5 راه براي حفظ ذهنيت مثبت

، ,خلاقيت ,مي ,يک ,نوآوري ,کند ,مي کند ,خلاقيت و ,و نوآوري ,را براي ,در سال

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

شماره موبایل مشاغل شیراز atamaleklib rireftafi لنرژی خورشیدی asxzpolk استفتائات جدید (دی ماه 96) ajayebmakhlooghatbook katef mim3da تازه های شیمی و سلامت