روشهاي مفيدي براي تقويت سيستم ايمني بدن 


سلام هوماني هاي عزيز در اين مقاله به روشهاي مفيدي براي تقويت سيستم ايمني بدن ميپردازيم.


و مقابله با بيماري است بروزرساني شده: 6 آوريل 2020 منتشر شده: سپتامبر 2014 چگونه مي توانيد سيستم ايمني خود را بهبود بخشيد؟ در کل ، سيستم ايمني بدن شما در دفاع از شما در برابر ميکروارگانيسم هاي بيماري زا کار قابل توجهي انجام مي دهد. اما گاهي اوقات از بين مي رود: يک ميکروب با موفقيت حمله مي کند و شما را بيمار مي کند.


آيا مداخله در اين فرايند و تقويت سيستم ايمني بدن امکان پذير است؟ اگر رژيم خود را بهبود بخشيد ، چه مي کنيد؟ ويتامين ها يا داروهاي گياهي خاصي مصرف مي کنيد؟ به اميد ايجاد پاسخ ايمني تقريباً کامل ، ساير شيوه هاي زندگي را تغيير دهيد؟


براي تقويت سيستم ايمني بدن چه کاري مي توانيد انجام دهيد؟ ايده تقويت مصونيت شما جذاب است ، اما توانايي انجام اين کار به دلايل مختلف غير قابل استفاده است. سيستم ايمني دقيقاً همين است - يک سيستم ، نه يک نهاد واحد. براي عملکرد خوب ، به تعادل و هماهنگي نياز دارد. هنوز هم چيزهاي زيادي وجود ندارد که محققان از پيچيدگي ها و بهم پيوستگي پاسخ ايمني اطلاع ندارند. در حال حاضر ، هيچ ارتباط مستقيمي اثبات نشده بين سبک زندگي و عملکرد ايمني تقويت شده وجود ندارد.


اما اين بدان معنا نيست که تأثير سبک زندگي بر سيستم ايمني بدن جذاب نيست و نبايد مورد مطالعه قرار گيرد. محققان در حال بررسي اثرات رژيم غذايي ، ورزش ، سن ، فشار رواني و ساير عوامل در پاسخ ايمني ، چه در حيوانات و چه در انسان هستند. در اين ميان ، استراتژي هاي مربوط به زندگي سالم يک روش خوب براي شروع دادن به سيستم ايمني بدن دست بالاست.راههاي سالم براي تقويت سيستم ايمني بدن اولين خط دفاع شما انتخاب يک سبک زندگي سالم است. پيروي از دستورالعمل هاي کلي سلامتي تنها بهترين اقدامي است که مي توانيد براي حفظ طبيعي و سالم نگه داشتن سيستم ايمني بدن برداشته باشيد.


هر قسمت از بدن ، از جمله سيستم ايمني بدن ، در صورت محافظت در برابر حملات محيطي و تقويت شده توسط راهکارهاي زندگي سالم مانند اين موارد ، عملکرد بهتري خواهد داشت:يک رژيم غذايي پر از ميوه و سبزيجات ميل کنيد. به طور منظم تمرين کن. وزن سالم خود را حفظ کنيد. اگر الکل مي نوشيد ، فقط در حد اعتدال بنوشيد. خواب کافي داشته باشيد. براي جلوگيري از ابتلا به عفونت ، مانند شستشوي مکرر دستها و پختن گوشت کاملاً اقدام کنيد. سعي کنيد استرس را به حداقل برسانيد.


ايمني را به روش سالم افزايش دهيد بسياري از محصولات موجود در قفسه هاي فروشگاه ادعا مي کنند که ايمني بدن را تقويت يا حمايت مي کند. اما مفهوم تقويت مصونيت در حقيقت از نظر علمي کمي معني دارد. در حقيقت ، افزايش تعداد سلولهاي بدن شما - سلولهاي ايمني بدن يا ديگران - وما چيز خوبي نيست. به عنوان مثال ، ورزشکاراني که براي تقويت تعداد سلولهاي خوني و تقويت عملکرد آنها درگير "دوپينگ خون" - پمپاژ خون در سيستم هاي خود هستند - خطر سکته مغزي را تجربه مي کنند.


تلاش براي تقويت سلولهاي سيستم ايمني بدن شما بسيار پيچيده است زيرا تعداد سلولهاي مختلف بدن در سيستم ايمني بدن وجود دارد که به بسياري از انواع مختلف ميکروبهاي مختلفي پاسخ مي دهند. کدام سلول ها را بايد تقويت کنيد و به چه تعداد؟ تاکنون دانشمندان جواب آن را نمي دانند. آنچه مشخص است اين است که بدن بطور مداوم سلولهاي ايمني توليد مي کند. مطمئناً ، لنفوسيتهاي بيشتري نسبت به آنچه احتمالاً مي تواند استفاده کند توليد مي کند. سلولهاي اضافي خود را از طريق يک روند طبيعي مرگ سلولي به نام آپوپتوز خارج مي کنند - برخي قبل از اين که عملي را ببينند ، برخي پس از پيروزي در نبرد. هيچ کس نمي داند که سلول هاي سيستم ايمني بدن در چه سلولهايي يا بهترين ترکيب سلول براي عملکرد در حد مطلوب خود نياز دارند.


سيستم ايمني و سن با افزايش سن ، توانايي پاسخ ايمني بدن ما کاهش مي يابد ، که به نوبه خود به عفونت هاي بيشتر و سرطان بيشتر کمک مي کند. با افزايش اميد به زندگي در کشورهاي توسعه يافته ، شيوع شرايط وابسته به سن نيز مشاهده مي شود. در حالي که برخي افراد از نظر سلامتي سن مي گيرند ، نتيجه گيري از بسياري از تحقيقات اين است که ، در مقايسه با افراد جوان ، افراد مسن به احتمال زياد به بيماري هاي عفوني مبتلا مي شوند و از آن مهمتر ، احتمال بيشتري دارد که از بين بروند. عفونت هاي تنفسي ، آنفولانزا ، ويروس COVID-19 و به خصوص ذات الريه پنوموني عامل اصلي مرگ و مير در افراد بالاي 65 سال در سراسر جهان است.


هيچ کس به طور دقيق نمي داند که چرا اين اتفاق مي افتد ، اما برخي از دانشمندان مشاهده مي کنند که اين افزايش خطر با کاهش سلول هاي T ارتباط دارد ، احتمالاً از آتروفي شدن تيموس با افزايش سن و توليد کمتر سلول هاي T براي مقابله با عفونت. اينکه آيا اين کاهش عملکرد تيموس افت سلول هاي T را توضيح مي دهد يا اينکه تغييرات ديگر نقش ايفا مي کنند ، کاملاً درک نشده است. برخي ديگر علاقه مند هستند که آيا مغز استخوان در توليد سلول هاي بنيادي که باعث ايجاد سلول هاي سيستم ايمني مي شوند ، کارايي کمتري مي کند يا خير. کاهش پاسخ ايمني به عفونت ها با واکنش افراد مسن به واکسن ها نشان داده شده است.


به عنوان مثال ، مطالعات واکسن هاي آنفلوانزا نشان داده اند که براي افراد بالاي 65 سال ، اين واکسن در مقايسه با کودکان سالم (بالاي 2 سال) کمتر موثر است. اما عليرغم کاهش کارآيي ، واکسيناسيون هاي آنفولانزا و S. پنومونيه در مقايسه با عدم واکسيناسيون ميزان بيماري و مرگ در افراد مسن را به ميزان قابل توجهي کاهش داده است.


هوماني هاي عزيز اميدوارم اين مقاله براي شما عزيزان مفيد باشد.


مقاله ي اهميت خواب کافي بر جسم و روان انسان را در هومان بخوانيد.


منبع


hoomaan.org

روشهاي مفيدي براي تقويت سيستم ايمني بدن

12عادت کارمندان موفق

تعريف خلاقيت و نوآوري

5 راه براي حفظ ذهنيت مثبت

، ,مي ,ايمني ,سيستم ,تقويت ,سلول ,سيستم ايمني ,ايمني بدن ,مي کند ,سلول هاي ,تقويت سيستم ,تقويت سيستم ايمني ,براي تقويت سيستم

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

امیر webappiran Eli & Hami ardalanmusic مطالب اینترنتی moshaverehmadrese car1203 اخبار کتابداری nocxodosa bmenglish